Skocz do zawartości

Praca w Call Center - Czy warto?


empi

Rekomendowane odpowiedzi

Praca w call center – czego możesz się tam nauczyć?

 

Uważam, że jest to dość ciekawy temat do poruszenia ze względu na to, że wiele ludzi uważa osoby, które pracują w Call Center za nieudaczników życiowych i również te osoby twierdzą, że jest to jeden z aktów desperacji tak by w ogóle dostać prace. Żeby zacząć rozmowę na ten temat, to zdefiniuje najpierw to pojęcie. Call Center jest to po prostu biuro telefoniczne, gdzie odbieramy połączenia lub dzwonimy do kogoś (infolinia przychodząca/wychodząca). Wielu osobom taka praca kojarzy się z telemarketingiem, a mianowicie sprzedażą fotowoltaiki, bo obecnie w tych czasach jest to modne. Jeżeli chodzi o różne formy Call Center, to doświadczyłem już pracy jako osoba, która sprzedaje różne rzeczy. Były to abonamenty komórkowe, internet i telewizja, a także pakiety dodatkowe (np. CANAL+). Umawiałem też spotkania, ale to dość specyficzna praca rozmawiając na temat pracy "na słuchawce". Robiłem również na dziale technicznym, gdzie odbierałem od ludzi telefony i wysłuchiwałem ich problemów. Przygoda na tym dziale była o tyle ciekawa, że musiałem również przedłużać umowy, sprzedawać, do sprzedawać różne rzeczy i migrować usługi. Mój były Koordynator bardzo parł na sprzedaż i cały system firmy oparty był na tym by przyjmować zgłoszenia usterek na pierwszej linii, a najważniejsza mimo wszystko z tego była sprzedaż, a pracowałem przecież na dziale technicznym. Osobiście lubię taką formę pracy i nie przeszkadza Mi ona.

 

Najczęstsze zdania padające na temat Call Center:

 

  • te firmy to oszuści, naciągacze,
  • za mało zarabiam,
  • ludzie na szanują drugiej osoby.

 

Można tak wymieniać sporo przykładów, aczkolwiek w każdym z przytoczonych jest pewne ziarnko prawdy. Ogólnie uważam, że żeby być dobrym sprzedawcą trzeba posiadać minimalne umiejętności manipulacyjne, bo bazowanie na półprawdzie w tego typu pracy to podstawa, np. mówisz do kogoś, że mój wujek ma abonament komórkowy w sieci, gdzie pracuje i jest z niego bardzo zadowolony. Osoba po drugiej stronie słuchawki nie będzie w stanie zweryfikować tego faktu. Jedno ze zdań, które można potraktować jako prawdę, półprawdę lub kłamstwo, ale liczy się to z jakim przekonaniem i przekazem to powiesz. Osoby, które narzekają, że za mało zarabiają w Call Center mają mniejsze umiejętności, lecz czasami to nie od nich zależy. Trzeba też spojrzeć na to na jaką bazę Klientek i Klientów się trafi, jeżeli chodzi o połączenia wychodzące, a w przypadku połączeń przychodzących o sprzedaż jest łatwiej, bo można nawiązać pewną interakcje z człowiekiem. Jeżeli rozwiążesz problem danej osoby, to jest spora szansa na zrobienie sprzedaży, bo taki człowiek poczuje do Ciebie zaufanie. Liczy się również to ile kto ma gadane i w jaki sposób potrafi "lać wodę". Firmy Call Center są głównie Korporacjami, gdzie człowiek jest prawie traktowany tak jak liczba lub statystyka.

 

Czy warto pracować w Call Center?

 

Myślę, że tak, bo obecnie dalej to robię i jestem z tej pracy zadowolony. Mogę całymi godzinami rozmawiać z ludźmi i sprawia Mi to przyjemność, a przy okazji umożliwia Mi to zarabianie pieniędzy. Czasami jest lepsza praca za biurkiem, niż fizyczna. W niektórych firmach Call Center nie ma podstawy i zarabia się tylko z prowizji, a jest to cięższy orzech do zgryzienia.

 

Umawiania spotkań nie polecam, bo uważam, że szkoda na to mojego cennego czasu. Takie zajęcie kojarzy Mi się jedynie z proponowaniem rzeczy odnośnie trzeciego filaru ubezpieczenia.

 

Praca w Call center jest dla ludzi, którzy lubią rozmawiać z różnymi osobami, umieją "lać wodę", chcą się uczyć i nie boją się wyzwisk ze strony Klientek i Klientów.

 

Podsumowując - polecam pracę w Call Center, bo taka praca jest łatwym zarobkiem na start.

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • frytA zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.