Skocz do zawartości

#2528 Pytanie na dziś


Dranzer

Rekomendowane odpowiedzi

niedziela.png.d113d3f60914b81e8e0036a3ae7fa112.png

 

Ministerstwo Edukacji rozważa pomysł wprowadzenia więcej godzin muzyki, plastyki, techniki i wf'u, przy czym z tych przedmiotów nie będzie wystawianych ocen. Nie będą to zajęcia np. z wiedzy o malarstwie, tylko prawdziwe zajęcia praktyczne, gdzie uczeń będzie mógł rozwijać swoje zdolności bez stresu i ocen. Co sądzisz o takim pomyśle? I co byś zmienił(a) w polskim systemi kształcenia?

  • Lubię to! 1
  • Super! 1

dranzer1.png.3542687d78b1cc3f9a050c52920997cc.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno bym nie wprowadził takich głupot, no może poza WF, bo aktualnie sprawność fizyczna u dzieciaków to meh.. Co bym zmienił? Na pewno zakaz dawania prac domowych i sprawdzianów w poniedziałki. W weekend i po szkole dzieciaki mają odpoczywać, a nie siedzieć w książkach

dx7pGVB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bez sensu, wiadomo niektórym to przypadnie do gustu, a niektórzy będą się po prostu nudzić. Ewentualnie zajęcia dodatkowe plastyczno-techniczne dla chętnych i tyle. 

 

Do zmiany jest praktycznie wszystko.

Mało co przydaje się w dorosłym życiu, a większości czlowiek sam musi się nauczyć ☺️

a9bc607369cc5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie nadal uczęszczam do szkoły więc lista co zmienic by była taka długa ze szok...

Jeśli już takie coś wprowadzić to nie obowiązkowe ponieważ nie każdy lubi plastyczne rzeczy robić. Wf rozumiem bo aktywność fizyczna zawsze na + (Pomijając wywalone nauczycieli co są bo są a lekcja ich tak naprawde nie interesuje i uczniowie sobie siedzą ciagle albo nie chcą chodzić na wf)

 

cucOVY0.gif.41f3a99d94ea6c37f94c65682ebbaf50.gif

tysiek_).png.feb9d8595c0c9ea3512dca62f2521081.png

nesiek_).png.fbff1d7e5f37706707552403e05a1d26.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem fajne rozwiązanie.  Dzieciaki, które mają talent w danej dziedzinie beda go rozwijać. Z kolei jak nie będzie im szło w innej to nie będą mieć presji o oceny. Pytanie czy tylko oceny wywolywaly presje, czy na przyklad rowiesnicy nabijajacy sie z kolegow. 

Co bym zmienila? Tak jak wyzej zakaz prac domowych. Większość nauczycieli. Moze jeszcze jakies zajecia z radzenia sobie ze stresem bym wprowadziła. Obowiązkowo nauka pływania. I jezyki. Porządne nauczanie angielskiego. 

 

Popieram tez pomysl zmniejszenia godzin religii i umieszczanie jej na końcu lub poczatku planu zajęć. Fajnie by było też zmienić na nauczanie o roznych religiach, a nie tylko o jednej.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Premium

Moim zdaniem pomysł jest sensowny co do plastyki większość młodzieży nie potrafi nic rysować itp a co do muzyki to bez sensu!



d3wonij.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie ma się opierać to na zajęciach praktycznych no to pomysł jest okej bo sama wiedza teoretyczna nic tutaj nie poskutkuje bez praktyki. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa koncepcja podejścia do tych przedmiotów bez wystawiania ocen, zgodna z ideą rozwijania umiejętności praktycznych uczniów. Zajęcia praktyczne w obszarze sztuki, techniki czy wychowania fizycznego mogą, przyczynić się do bardziej wszechstronnego rozwoju uczniów. Ważne jest utrzymanie równowagi między przedmiotami praktycznymi a teoretycznymi, zapewniając uczniom wszechstronną edukację. Konieczne byłoby dostosowanie systemu edukacji pod kątem dostarczenia wystarczających środków i wsparcia dla nauczycieli. Wprowadzenie dodatkowych godzin zajęć wymagałoby odpowiednich zasobów i nauczycieli specjalizujących się w danej dziedzinie. 

Co do zmian w polskim systemie kształcenia, mogłyby one obejmować: 

  • Zintegrowanie nowoczesnych technologii w proces nauczania, aby lepiej przygotować uczniów do dynamicznie zmieniającego się świata. 
  • Należy dostosować system edukacji do indywidualnych potrzeb uczniów, uwzględniając różnice w tempie nauki i stylach przyswajania wiedzy.
  • Super! 1

moodchloesmile.gif.881b91bb0a4f719a02d1da5760e16b2e.gif
"Yup, yup, I'm fucking insane in the brain!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem git pomysł, bardzo dużo osób nie potrafi malować, a to przydaje się w życiu codziennym. Przy w-f to samo, może się to przydać i może byłaby mniejsza otyłość w Polsce. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to dobry pomysł i pomijając kwestie związane ze zdolnościami czy zainteresowaniami, to takie zajęcia u każdego zaangażowanego ucznia będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność, inteligencję, sprawność umysłową, myślenie techniczne, umiejętności abstrakcyjnego myślenia i wiele więcej oraz ogólnie wpłyną na plastyczność mózgu dziecka, co wpłynie korzystnie na jego funkcjonowanie w dorosłym życiu, więc zdecydowanie takie zajęcia pod kątem czysto praktycznym mają sens.

 

W systemie edukacji zmieniłbym wiele, przede wszystkim dodałbym zajęcia z autoprezentacji, czyli krótko pisząc - sztuki przedstawiania siebie innym, tak by uczeń od najmłodszych lat oswajał się z wychodzeniem na środek oraz prezentował wybrany przez siebie temat, o którym chciałby opowiedzieć swojej klasie.

 

 

 

  • Lubię to! 2
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.