Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.02.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. Odświeżam https://imgur.com/a/28JO0 https://imgur.com/a/UwezQ
    5 punktów
  2. 1.http://cs-nabani.pl/index.php/topic/14287-cs-maliverpl/ 2.https://greenhaze.pl/topic/24251-cs-maliverpl/ - wymagana akceptacja moderatora 3.https://pijemy-rozrabiamy.pl/topic/64994-cs-maliverpl/ - wymagana akceptacja moderatora 4.http://cs-soplica.com/topic/212829-cs-maliverpl/ 5.https://csowicze.pl/topic/50186-cs-maliverpl/ 6.http://www.cs-kopytko.pl/index.php?showforum=68 - wymagana akceptacja moderatora 7.https://fragujemy.com/topic/54968-cs-maliverpl/ - wymagana akceptacja moderatora 8.http://cs-harnas.pl/index.php?/topic/8570-cs-maliverpl/ 9.http://forum.arenaskilla.pl/showthread.php?tid=17832 10.http://odpaleni.pl/index.php?/topic/14114-cs-maliverpl/ 11.http://multi-head.pl/topic/92117-cs-maliverpl/ 12.http://cs-ultra.pl/topic/136026-cs-maliverpl/ 13.http://forum.1shot4frags.pl/showthread.php?tid=914
    3 punkty
  3. Konkurs bardzo podobny do "Szczęśliwy numerek", aczkolwiek w tym konkursie będą losowane aż 3 numerki! Każdy, kto chce wziąć udział pisze swój numerek (jeżeli jesteś pierwszy/a piszesz 1, jeżeli drugi/a 2 itd.) Do wygrania VIP na serwerze Only DD2 na okres 30, 14 oraz 7 dni. Macie czas do 19.02, do godziny 18:00. Powodzenia wszystkim, którzy wezmą udział!
    2 punkty
  4. Chciałabym prosić o urlop na mniej więcej tydzień, ponieważ jak można zauważyć moja aktywność na forum drastycznie spadła. Jest to spowodowane dosłownym bombardowaniem mnie sprawdzianami i kartkówkami, życiem prywatnym i wieloma innymi czynnikami, które niestety nie pozwalają mi wchodzić często na forum:( Poukładam sprawy i do was wrócę z nową dawką świeżości i wywiadów + na urlopie ułożę nowe pytania do MPP, na nowy sezon
    1 punkt
  5. Odpoczywaj i wracaj.
    1 punkt
  6. 1 punkt
  7. Data: 18.02 Stanowisko, z którego rezygnuje: UBT / OP Powód: Nie mam czasu. Wchodzę na forum raz, może dwa razy dziennie i to tylko na chwilę. Na serwerze nie byłem od ponad miesiąca. UBT i tak nie ma co robić, więc sobie poradzą, a ja nie chce tylko siedzieć na randze i nic nie robić, przy okazji zabierając miejsce komuś kto byłby w stanie poświęcić więcej czasu na forum.
    1 punkt
  8. Jak najbardziej na TAK. Zaradna i dziarska . Da sobie radę na stanowisku. Byleby nie zaniedbywała roli grafika.
    1 punkt
  9. widać, że przykładna i pracowita dziewczyna:) jak najbardziej na tak!
    1 punkt
  10. Oczywiście że na tak +aktywna +jest dobrym grafikiem +ma wymaganie na + Nic dodać nic ująć
    1 punkt
  11. 1 punkt
  12. Wstęp Na początku chciałbym tylko zaznaczyć, że to będzie wiedza czysto teoretyczna. Postaram się wyjaśnić jakie są typy zmiennych, operatory, pętle i instrukcja warunkowa, które są wykorzystywane podczas pisania pluginów. Mało kto lubi teorię, większość woli od razu przejść do konkretów jednak jest to podstawa, bez której znajomości nikt nie będzie w stanie pojąć programowania. Słowem wstępu to tyle, zapraszam do czytania jakże obszernego materiału. Poprzednie części: 1#AMXX - AmxModX Studio, kompilacja lokalna. Typy zmiennych Nie będę wymieniał wszystkich typów, bo jest ich po prostu zbyt dużo. Wymienię te główne, które będą używane podczas serii tych poradników. Są to: 1) Integer (INT), 2) Float, 3) Bool, 4) String. Co to jest zmienna? Zmienna jest to pewnego rodzaju struktura, bądź "organizm", który w sobie przechowuje pewną wartość, która wykorzystywana jest podczas działania programu. 1) Integer (INT) - jest to typ zmiennej, która przechowuje tylko liczby całkowite. Deklaracja: new nazwa_zmiennej; Przykład: new A = 5; //poprawnie zadeklarowana zmienna new B = 2.5; //zle zadeklarowana zmienna. INT nie przechowuje liczb zmiennoprzecinkowych new C = "jacek"; //zle zadeklarowana zmienna. INT nie przechowuje tekstu/lancucha znakow 2) Float - zmienna, która potrafi przechowywać liczby zmiennoprzecinkowe. Deklaracja: new float:nazwa_zmiennej; Przykład: new A = 5; //poprawnie zadeklarowana zmienna. Float przechowuje rowniez liczby calkowite new B = 2.5; //poprawna deklaracja zmiennej z wartoscia zmiennoprzecinkowa new C = "jacek"; //bledna deklaracja. Float nie przechowuje tekstu 3) Bool - zmienna bool, jest to zmienna logiczna, która przechowuje 2 wartości: true lub false. Deklaracja: new bool:nazwa_zmiennej; Przykład: new bool:IsUserAlive; //tworzy zmienna "IsUserAlive", ktora standardowo ustawiona jest na "false" new bool:IsUserConnected = true; //tworzy zmienna "IsUserConnected", ktora przyjmuje wartosc "true" 4) String - jest to typ zmiennej, który przechowuje znaki/łańcuch ciągów. W deklaracji musimy podać "ilość tych znaków". Deklaracja: new nazwa_zmiennej[ilość_znaków]; Przykład: new imie[256] = "jacek"; //tworzy "stringa" imie z wartoscia "jacek" Operatory Jest kilka rodzai operatorów. Główne to: 1) operatory arytmetyczne, 2) operatory porównania, 3) operatory logiczne. 1) Operatory arytmetyczne - nie jest to nic innego jak "działania", które towarzyszą nam w życiu codziennym. Są to podstawowe działania na liczbach. Jeśli ktoś nie rozumie odsyłam tutaj - Arytmetyka - wikipedia.org Matematyka jak i fizyka to podstawa w dziecinie programowania, dlatego warto się do tych dziecin przyłożyć. Wyróżniamy następujące operatory arytmetyczne: Dodawanie suma = skladnik1 + skladnik2; Odejmowanie roznica = odjemna - odjemnik; Mnożenie iloczyn = czynnik1 * czynnik2; Dzielenie iloraz = dzielna / dzielnik; Dzielenie z resztą iloraz = dzielna % dzielnik; Inkrementacja i dekrementacja zmienna++; //jest to inkrementacja. Program najpierw zwroci zmienna, a potem zwiekszy jej wartosc o 1 zmienna--; //jest do dekrementacja. Program najpierw zwroci zmienna, a potem zmniejszy jej wartosc o 1 Preinkrementacja i predekrementacja ++zmienna; //preinkrementacja - najpierw zwiekszy wartosc zmiennej o 1, nastepnie ja zwroci --zmienna; //predekrementacja - najpierw zmniejszy wartosc zmiennej o 1, nastepnie ja zwroci 2) Operatory porównania - są to operatory jak sama nazwa wskazuje "porównania". Możemy przyrównać dwie zmienne do siebie, bądź sprawdzić czy są one od siebie różne etc. Równość a == b; //zmienna "a" jest rowna zmiennej "b" Różność a != b; //zmienna "a" jest rozna od zmiennej "b" Mniejszy lub większy a > b; //zmienna "a" jest wieksza od zmiennej "b" a < b; //zmienna "a" jest mniejsza od zmiennej "b" Mniejsze lub równe, większe lub równe a >= b; //zmienna "a" jest wieksza lub rowna zmiennej "b" a <= b; //zmienna "a" jest mniejsza lub rowna zmiennej "b" 3) Operatory logiczne - są to operatory, które stawiają przed nami pytanie.. Czy zmienna A I zmienna B mają być równe 0 wtedy wykonaj kod? Są to operatory, które można rzec mogą nam postawić np. podwójny warunek. OR (lub) if(a == 5 || b == 5) //jesli "a" jest rowne 5 LUB "b" jest rowne 5 wtedy wykonaj kod. Wystarczy aby jeden z tych warunkow byl prawdziwy, aby wykonal sie kod { //tutaj kod } AND (i) if(a == 5 && b == 5) //jesli "a" jest rowne 5 i "b" jest rowne 5 - wykonaj kod. Oba warunki musza byc prawdziwe, aby kod sie wykonal { //tutaj kod } NOT (negacja) if(!(a == 5)) //kod wykona sie kiedy "a" bedzie rozne od 5 { //tutaj kod } Instrukcja warunkowa oraz pętle Ważnym elementem są instrukcje, oraz pętle, które dają znać programowi do kiedy on ma działać i co on ma robić podczas gdy dany warunek jest spełniony. Przejdźmy od razu do rzeczy: if...else if (a == 5) //jesli "a" jest rowne 5, zmienna "a" zostanie zwiekszona o 1 a++; else a--; //jesli "a" nie jest rowne 5, zmienna "a" zostanie zmniejszona o 1 Zagnieżdżanie if if(a == 5) //jesli "a" jest rowne 5, to sprawdz nastepny warunek. Jesli nie jest zmniejsz wartosc zmiennej "a" o 1 if(b > 5) //jesli "a" jest rowne 5 i "b" jest wieksze od 5, to zwieksz "a" o jeden. Jesli nie, zmniejsz "a" o 1 a++; else a--; else a--; Pętla for for(i=0; i<10; i++) //program bedzie wykonywal dany kod, dopoki wartosc zmiennej "i" bedzie mniejsza od 10 //tutaj kod Pętla while while(a < 5) //bedzie wykonywac dany kod dopoki "a" jest mniejsze od 5 //tutaj kod do...while do //bedzie wykonywac dany kod, dopoki a jest wieksze od 5 { //tutaj kod }while(a > 5) Podsumowanie Tym razem postarałem się wyjaśnić wszystkie zagadnienia zawarte w tytule. Nie są to wszystkie rodzaje tych "zmiennych", bądź nie są to wszystkie funkcje etc. Nie chcę zbyt dużo narzucać na głowę za jednym razem. Wszystko staram się tłumaczyć tak, aby każdy zrozumiał. Nie chcę zbytnio używać słownictwa "panującego" w gwarze programistów, gdyż byłby on po prostu nieczytelny dla niektórych odbiorców. W następnej części (o ile owa się pojawi) omówimy podstawowy kod, który pojawia się w studio AmxModX, oraz napiszemy pierwszy prosty plugin. Mam nadzieje, że komuś przyda się to co dziś przekazałem.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.